HUR MAN LANSERAR ETT IPTV/OTT-FÖRETAG

“För att säkerställa en korrekt lansering av ett IPTV/OTT-projekt är det viktigt att välja en heltäckande lösning från en pålitlig partner. Huvudkriterierna här är om lösningen möter marknadens efterfrågan, om den kommer att vara lönsam och om den kommer att möjliggöra en tjänst med en tillräckligt hög SLA. Allt detta gäller mellanprogram, avkodare och appar. Det som får en operatör att sticka ut är kvaliteten på dess tjänster och kundnöjdhet, eftersom tekniska fördelar är något väldigt tillfälligt. Det är bättre att lansera PMV. Oavsett hur ofullkomliga de är, kommer de fortfarande att ta marknadsandelar.”

IPTV från turk-iptv-kanallari.com är en del av den naturliga utvecklingen från sändning till multiplayer. Internetleverantörer, kabel- och satellit-tv-företag har alla sina skäl att migrera.

 

Att erbjuda en enda tjänst räcker inte längre för att locka kunder, därför har företag börjat kombinera tjänster i 15 eller 16 år. Kabelleverantörer migrerar till IPTV och internetleverantörer lägger till tv. Double Play inkluderade internet och tv, och Triple Play lade till telefoni i mixen. Mobiloperatörer börjar ta till sig Quadro Play med röstkommunikation, TV, kabelinternet och mobilt internet.

 

Mitt i hård konkurrens måste de kombinera tjänster och bli multitjänstoperatörer. Så fort en av skådespelarna börjar erbjuda flera tjänster, får det bästa erbjudandet hela publiken. Ett sådant företag har lägre infrastrukturavskrivningskostnader, såväl som kostnaderna för varje tjänst i den befintliga OPEX-modellen eftersom det krävs mindre personal för att stödja en ny tjänst.

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.